FaceBook

SEO szövegírás ellenőrző lista

Előző cikkeinkben már volt szó az oldalunk SEO optimalizálásáról és az oldalakon megjelenő tartalmak keresőbarát létrehozásáról. Készítettünk egy olyan rövid, könnyen értelmezhető ellenőrző listát, mely segítségével egyszerűen optimalizálhatod az oldalaidon megjelenő szövegeket, így gyorsan javíthatod helyezésed a keresőkben.


Miért fontos az ellenőrző lista használata?

Az tagadhatatlan, hogy az On Page SEO egyik legfontosabb eleme a weboldaladon és az értékesítési oldalaidon megjelenő szöveg. Egyrészt ezt a szöveget fogják olvasni az oldaladra látogatók, így számukra egyértelmű, pontos és az igényüknek megfelelő tartalmakat kell szolgáltatnod. Másrészt a modern - Google által is használt - keresőrobotok már nem csak a kulcsszavakat és a metaadatokat keresik egy adott tartalomban. Azt is figyelik, hogy mennyire átlátható, értelmezhető egy szöveg és mennyire hasznos a felhasználók számára.


A weboldalunk szöveges tartalmát folyamatosan figyelni nem egyszerű feladat. Sok ügyfelünk bízott már meg szövegíró szakembert tartalmaik optimalizálásához, ám ez nagy mennyiségű tartalom esetében akár több százezer forintba is kerülhet. Éppen ezért készítettük el ezt a rövid listát, melyet áttekintve könnyen ellenőrizheted, hogy minden fontos SEO szempontnak megfelelt-e a szöveg amit írtál.



SEO ellenőrző lista



SEO Szövegírás ellenőrző lista


  • 1. Mondataid hossza ne legyen több mint 20 szó!

  • 2. Bekezdéseid hossza: maximum 300 szó vagy 5-6 mondat legyen!

  • 3. Próbáld kerülni a passzív szerkezet használatát!

  • 4. Használj minél több kötőszót!

  • 5. Szöveges tartalmak felépítése: bevezetés, szövegtörzs, befejezés.


Szövegeid tartalmi felépítése:

  • Bevezetés: tartalmazza a kulcsszót; ha van kapcsolódó oldalunk vagy cikkünk, érdemes itt belinkelni; ha cikksorozatot írunk, a bevezetésben érdemes minden korábbi részt belinkelni (ez segít a belső linkstruktúránk kiépítésében is).

  • Szövegtörzs: ahol lehet használj alcímeket. Legalább egy alcímben megéri használni a kulcsszót is. Minden bekezdés első mondatában fontos feltüntetni az adott bekezdés témáját, viszont figyeljünk rá, hogy egy bekezdés egy témáról szóljon. Az első mondat legyen a főüzenet, utána pedig ennek a kifejtése következzen. Kulcsszó használata: 2-4 mondatban bőven elég használni az adott kulcsszót. Külsős linkek: Ha lehet használj forrásmegjelölést, legalább 2 db, jó minőségű domainből.

  • Befejezés: felsorolás szerűen, röviden, tömören írd le miről szólt a cikk, mi a konklúzió.


Egyéb teendők:

  • Címadás: tartalmazza a kulcsszót; minimum 35, maximum 48 karakterből állhat.

  • Megfelelő URL megadása: benne kell legyen a kulcsszó; maximum 34 karakterből állhat; az elválasztásokat kötőjelekkel helyettesíjük (a kötőjel is beleszámít a karakter limitbe).

  • Metaleírás: Szintén tartalmazza a kulcsszót; maximum 120 karakterből állhat.

  • Nyelvtan és nyelvhelyesség: fontos, hogy odafigyelj a helyes nyelvtanra. A modern keresőrobotok képesek értelmezni a nyelvtani kontextusokat és megítélni helyességüket!


💡 Ha tartalmaid készítésénél folyamatosan betartod a lista szabályait, egy idő után már automatikusan tudni fogod mire kell odafigyelni, ezzel rengeteg pénzt és időt tudsz spórolni vállalkozásodnak.

Írta: Fekete Balázs, marketing vezető

Ha segíthetünk tartalmaid szövegezésében Keress minket bizalommal!

hello@webink.hu

+36301114554

5000 Szolnok, Vak Bottyán u. 5.

Go to Top