FaceBook

SEO Alapok

A SEO (Search Engine Optimalization), vagy magyarul keresőoptimalizálás azokat a stratégiákat és technikákat összefoglaló tevékenység, mely során megpróbáljuk elérni azt, hogy egy weboldal a keresők találati oldalain (SERP) minél jobb helyen – ideális esetben elsőként – szerepeljen.


SEO alapismeretek

Miért elengedhetetlenül fontos a SEO?

A statisztikákból kiderül, hogy az emberek közel 90%-a az internetes kereséseik során jellemzően a találati lista első oldalát nézik meg, innen választanak terméket vagy szolgáltatást. Jelenleg a magyar keresőoptimalizálási szakemberek szinte teljes egészében a Google-re optimalizálnak, hiszen ez vált hazánkban a leggyakrabban használt internetes keresővé. Kijelenthetjük tehát, hogyha sikerül a kereső első oldalán megjelenned, az rövid és hosszútávon is sok látogatót jelent a weboldaladnak, ezáltal pedig elősegíti az értékesítést és a jó konverziót.


Amit mindenképpen érdemes szem előtt tartani

Annak érdekében, hogy honlapunkkal jó helyet érjünk el a találati oldalakon, weboldalunkat a Google algoritmusához kell hangolnunk. Igaz, hogy ez az algoritmus nem nyilvános, tehát száz százalékosan senki nem tudhatja pontosan, hogy miként működik, számtalan forrás és elemzés elérhető ezzel kapcsolatban. A fellelhető tudásanyag folyamatosan bővül, az algoritmusok pedig változnak, de egy biztos: a Google elsősorban a felhasználók számára hasznos és értékes oldalakat helyezi előtérbe, így mindenekelőtt arra kell törekednünk, hogy potenciális látogatóink számára hasznos, érdekes és releváns tartalmakkal töltsük fel oldalainkat.

„A sikeres SEO nem a Google átveréséről szól. A cél az, hogy együttműködj a Google-lal, hogy a legjobb keresőtalálatokat biztosítsátok a Google felhasználóinak.”

Phil Frost

Hogyan zajlik a SEO?

A keresőoptimalizálásról érdemes tudni, hogy nem valós időben zajlik. Az oldalakat időközönként keresőrobotok járják be, az oldalakon található információkat pedig elemzik és eltárolják. A találati lista sorrendje, tehát a keresőrobotok által figyelembe vett tényezők alapján épül fel. Ezeket a tényezőket két csoportba tudjuk osztani.
Az On-page seo tényezők azok, melyekre hatással lehetsz az oldaladon, például: a weboldal felépítése, a megfelelő szövegezés, metaleírások, formázás stb.
A másik nagy kategória, amelyre nehezebb odafigyelni az Off-Page, vagy weboldalon kívüli tényezők. Ide tartozik minden webes tartalom, mely a te oldaladra mutat, mint például a külső linkek, kommentek és a közösségi médiából érkező hivatkozások. Az Off-page SEO minden esetben azután következik, amikor már az On-Page SEO rendben van. Ezzel biztosítjuk, hogy az oldalminőség megfelelő legyen a keresők számára.


A SEO egy hosszútávú folyamat ...

A keresőoptimalizálásra alapvetően egy hosszútávú tevékenységként kell gondolni, amely azonban nagyon profitábilis lehet. Vannak olyan elemek és beállítások, melyek egyszeri alkalmazásával máris jobb helyen szerepelhetünk a keresőkben, azonban komolyabb eredményeket csak hosszútávú munkával és folyamatos optimalizálással lehet elérni.
Egyrészt a keresőmotorok is dinamikusan változnak, másrészt meg kell ismernünk a célközönségünk keresési szokásait, nem beszélve arról, hogy a különböző változtatásainkat a keresőrobotoknak ismét fel kell térképezniük, így ezek eredményei általában lassan mutatkoznak meg.


Írta: Fekete Balázs, marketing vezető

Ha segíthetünk a SEO-val kapcsolatban Keress minket bizalommal!

hello@webink.hu

+36301114554

5000 Szolnok, Vak Bottyán u. 5.

Go to Top